Структура за темами
- Загальне
- Заняття 1. Лірика, її види. Поняття про філософську лірику, силабо-тонічне віршування
Заняття 1. Лірика, її види. Поняття про філософську лірику, силабо-тонічне віршування
Під час цього заняття ви:
з’ясуєте, що таке поезія й чому її ввели в шкільний курс літератури;
вивчите класифікацію лірики за тематикою;
ознайомитесь із особливостями пейзажної, громадянської, особистої та філософської лірики;
повторите відомості про силабо-тонічне віршування, види рим, віршові розміри;
виконаєте практичні вправи з визначення віршового розміру.
- Заняття 2. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі.
Заняття 2. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі.
Під час цього заняття ви:
продовжуватимете роботу з вивчення життєвого та творчого шляху Т.Г.Шевченка (викуп з неволі, причина покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання);
проаналізуєте життєві випробування, які випали на долю Шевченка;
зробите висновки про значення Тараса Шевченка.
- Заняття 3. Роздуми Шевченка про плинність, скороминущість життя людини, про долю людини на землі. «Ой три шляхи широкії…»
Заняття 3. Роздуми Шевченка про плинність, скороминущість життя людини, про долю людини на землі. «Ой три шляхи широкії…»
Під час цього заняття ви:
опрацюєте ідейно-художній зміст твору «Ой три шляхи широкії» в контексті біографії митця; його фольклорну основу;
проаналізуєте філософські роздуми Шевченка про власне життя, визначите риси філософської лірики у творі;
розглянете поняття багатогранності художнього образу;
учитиметесь аналізувати ліричний твір.
- Заняття 4. Усвідомлення місії поета. Роздуми Шевченка про власну долю, долю України. «Мені однаково, чи буду…»
Заняття 4. Усвідомлення місії поета. Роздуми Шевченка про власну долю, долю України. «Мені однаково, чи буду…»
Під час цього заняття ви:
узнаєте, як тримався Т.Шевченко під час дізнання в Петропавлівських казематах;
розвиватимете навички аналізу ліричного тексту; філософської лірики поета в контексті його біографії;
усвідомите, що чітка громадянська позиція людини є одним з проявів духовності.
- Заняття 5. Тарас Шевченко. «Думи мої, думи мої…» (1847)
Заняття 5. Тарас Шевченко. «Думи мої, думи мої…» (1847)
Під час цього заняття ви:
продовжите знайомитися із життям письменника, зокрема періодом заслання;
опрацюєте ідейно-художній зміст твору «Думи мої, думи мої…» (1847);
розвиватимете навички читання та аналізу віршів, уміння висловлювати свої міркування.
- Заняття 6. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу
Заняття 6. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу
Під час цього заняття ви:
розглянете життєвий шлях поетеси;
поглибите знання про значення її творчості.
- Заняття 7. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезіях Лесі Українки. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…»
Заняття 7. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезіях Лесі Українки. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…»
Під час цього заняття ви:
розширите знання про творчість Лесі Українки;
ознайомитесь із відомостями про основну проблематику й мотиви поезій "Давня весна", "Хотіла б я піснею стати..";
продовжите розвивати свої уміння аналізувати поезії;
повторите відомості про художні засоби мови.
Леся Українка з американським акцентом!
Нове музичне життя творам видатної поетеси надала виконавиця українського походження
Tetiana Maria. Вірш Лесі Українки «Давня весна» звучить дуже ніжно та милозвучно.
Творчість неперевершеної Лесі Українки актуальна й у наш час. Це довели учні 8 класу Берестівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Липоводолинської районної ради Сумської області. Пропоную переглянути відеоколаж Шеденко Зореслави
на пісню Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».
- Заняття 8. Роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності в ліро-епічній поемі Лесі Українки «Давня казка»
Заняття 8. Роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності в ліро-епічній поемі Лесі Українки «Давня казка»
Під час цього заняття ви:
· ознайомитеся із поемою «Давня казка»;
· усвідомите проблеми й мотиви твору;
· охарактеризуєте героїв твору - поета і Бертольда, з’ясуєте ідейний зміст кожного з цих образів,
причини їх протиставлення у творі;
· розвиватимете навички аналізу літературного твору, уміння складати порівняльну характеристику героїв.
Канонічний текст твору.
Поему-казку шкільної програми української літератури озвучила
спеціально для проекту "Книги, що говорять" Катерина Наконечна
за технічної підтримки радіостудії Інституту журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка.
- Контрольне тестування
Контрольне тестування
Під час цього заняття ви:
· перевірите набуті знання з теми "Світ української поезії;
· формуватимете уміння концнетрувати увагу на виконанні завдань;
· застосовуватимете набуті знання, розвиватимете уважність, логічне мислення.