Програма курсу
ПРОГРАМА КУРСУ
Тема складається з 7 занять й контрольного тесту.
1. Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
2. Зорова сенсорна
система. Око.
3. Сприйняття світла, кольору, простору. Гігієна зору.
4. Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.
5. Сенсорні системи смаку, нюху.
6. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
7. Узагальнення знань за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи».
Мета дистанційного курсу: якісне опанування здобувачами освіти теми «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи», необхідної для розуміння основних біологічних понять: сенсорні системи, органи чуття, рецептори.
Завданням циклу занять є:
- забезпечити засвоєння біологічних понять та термінів з теми;
- схарактеризувати зв'язок між будовою та функціями окремих сенсорних систем людини;
- розглянути основні властивості сенсорних систем;
- формувати практичні навички проведення лабораторних досліджень та дослідницьких експериментів, щоб розуміти роботу власних сенсорних систем;
- сприяти свідомому дотриманню основних правил гігієни органів чуття заради збереження здоров’я;
- формувати толерантне ставлення до людей з вадами органів чуття;
- продемонструвати з’вязок між темою та іншими сферами життя людини;
- професійне орієнтування;
- оцінити значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем.
- забезпечити засвоєння біологічних понять та термінів з теми;
- схарактеризувати зв'язок між будовою та функціями окремих сенсорних систем людини;
- розглянути основні властивості сенсорних систем;
- формувати практичні навички проведення лабораторних досліджень та дослідницьких експериментів, щоб розуміти роботу власних сенсорних систем;
- сприяти свідомому дотриманню основних правил гігієни органів чуття заради збереження здоров’я;
- формувати толерантне ставлення до людей з вадами органів чуття;
- продемонструвати з’вязок між темою та іншими сферами життя людини;
- професійне орієнтування;
- оцінити значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем.
Успішно опрацювавши дистанційний курс, здобувачі освіти відповідно до вимог програми мають:
Знаннєва складова
оперувати термінами:
- сенсорні системи, органи чуття, рецептори;
називати:
- основні сенсорні системи;
- складові частини аналізатора
характеризувати:
- особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;
- сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;
пояснювати:
- процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла.
- розпізнавати на малюнках елементи будови ока, вуха;
- встановлюватиме взаємозв’язок: між будовою й функціями ока, вуха.
Діяльнісна складова
спостерігати:
- сліпу пляму на сітківці;
- акомодацію ока;
- зміни слухової чутливості;
- температурну адаптацію рецепторів шкіри;
- дотримуватися правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху.
Ціннісна складова
оцінюють:
- значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем.
Вимоги до вхідних знань. Здобувачі освіти ознайомлені з поняттям «органи чуття» з початкової школи. У 7-му класі в темі «Процеси життєдіяльності тварин» розглядались поняття: подразники, рецептори, рефлекс. Учні ознайомлені з проявом подразнення тварин на прикладі дощового черв’яка. Сформовано уявлення про зв'язок органів чуття та їх складності від умов середовища та пристосованості до нього тварин, розглянуто органи чуття безхребетних та хребетних тварин, а саме: око, орган слуху, дотику, смаку, рівноваги, бічна лінія тощо.
Учні самостійно добирають біологічну інформацію з надійних джерел, оцінюють її достовірність, критично аналізують та застосовують в життєвих ситуаціях, зокрема і в навчанні, тобто мають сформовані відповідно до віку ключові компетентності.
Last modified: Saturday, 23 September 2023, 11:58 PM