ІІ місце. Література 80-х: Культурологічна тематика й літературно-мистецькі алюзії, широкі асоціативні заглиблення, сприйняття культури як факту життя(Сітало Вікторія Євгенівна, ЗЗСО № 75)
- авангардистська
течія модернізму. Творцем його вважають італійського письменника Філіппо
Марінетті, який 1909 року опублікував «Маніфест футуризму». Головне завдання
нового напряму Марінетті бачив у нищенні панівних у 19 столітті мистецьких
форм, особливо реалізму і класики, та в безконтрольному індивідуалізмі, який у
літературі, особливо в поезії, здійснювався так званою «заумною мовою» —
творенням нових звуків-слів, часто без жодного глузду. Протягом 1910-1920-х
років цей стиль бурхливо розвинувся в Росії. Першою і найпопулярнішою
футуристичною групою там стала «Гілея» (В.Маяковський, Д. і М.Бурлюки,
В.Хлєбников, О.Кручоних). Футуристи оголосили війну задекларованому
символістами існуванню двох світів — реального і потойбічного. Вони були
переконані: мистецтво повинне не відображати життя, а свавільно його
перетворювати. Спрямування футуризму можна виразити трьома «М»: місто,
машина, маса. Дві головні ознаки футуризму: нове мистецтво зовсім не цікавиться
людиною, психологізм оголошується анархізмом; виключний динамізм, опоетизування
руху, швидкості, зорові пошуки засобів зображення руху: динамізація свого
художнього тексту: тексти записувалися без розділових знаків, без великих і
малих букв, відкидали прикметники й прийменники, на перший план висувається
дієслово. Панувала поетизація потворного, антиестетизм: деякі футуристи,
наприклад, видавали свої твори на шпалерах. Лідером українського футуризму
був М.Семенко; належали поети Г.Шкурупій, О.Влизько, М.Скуба та ін., деякий час
під впливом футуризму був Микола Бажан.