ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Завдання 1. Порівняйте способи пересування організмів, визначте їх видові назви за ілюстраціями (дивись додаткові файли).

1. Рапана венозна

2. Інфузорія туфелька

3. Амеба звичайна

 

Завдання 2. «Так чи ні». Визначте вірні твердження.

1.Інфузоріі пересуваються за допомогою ложноніжек.

2.У всіх мешканців водойм обтічна форма тіла.

3. Рух тварин пов'язано зі скороченням м'язових волокон.

4. Все найпростіші пересуваються за допомогою миготливого руху війок.

5. Копитні бігають швидше за всіх, тому що у них чотири ноги.

6. Крило птиці - це видозмінена кінцівку.

7.У русі водних тварин мускулатура не бере участі

8.Водоплаваючі птахи плавають, використовуючи плавальні перетинки між пальцями.

 

Завдання 3.  Прочитайте повідомлення. Зверніть увагу, тексти містять біологічну помилку. Знайдіть помилку.

1. Рухи тварин різноманітні. Так, знайома вам амеба, швидко плаває, вправно діючи віями, які покривають її тіло. Загрібаючи ними як мікровесламі, вона може рухатися вперед, назад, завмираючи на місці.

2. Багато тварин, які мешкають у воді відмінно плавають. Риби і деякі молюски використовують такий незвичайні спосіб переміщення, як реактивний рух. Вони виштовхують струмінь води з порожнини тіла і завдяки цьому "стрибками" рухаються вперед.

 

Завдання 4. Спробуйте з біологічної точки зору пояснити народну приказку:

Народжений повзати літати не зможе

 

Підводячи підсумок вивчення нашого курсу дайте відповіді на такі питання:

Я дізнався…

Я здивувався

Мені сподобалося

Мені було важко

Я замислився