ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Завдання 1. «Вірю - невірю». Визначте вірні та невірні твердження.  

1. Процесу механічної й хімічної обробки їжі допомагають ферменти. 

2. Внаслідок травлення складні поживні речовини стають доступні для засвоєння.

3. Еволюція  йшла  у  напрямі спрощення  будови  травної  системи.

4.Павукам властиве позаорганізмове  травлення.

5. Сліпозамкнена система не властива для медуз.

6. Наскрізна травна система є сіцільною трубкою, що сполучає ротовий отвір з анальним та поділяється на відділи.

Завдання 2.  Заповніть таблицю, вказавши спосіб травлення та тип травної системи.


 

Клас тварин

Представник

Спосіб травлення, тип травної системи

1

Кишковопорожнинні

2

Плоскі черви

3

Кільчасті черви

4

Молюски

5

Членістоногі

6

Риби

7

Земноводні

8

Птахи

 

 

Завдання 3. Розвяжіть біологічну задачу:

У хижих ссавців кишечник довше за тіло  в 2,5 раза (ласка), 6,5 раза (собака). У гризунів – в 5 разів (пісчанка), в 11 разів (морська свинка), у коня – в 12 разів, у вівці в 29 разів. Як можна пояснити такі відмінності?

Завдання 4. Ти добре попрацював! А зараз проаналізуй та дай оцінку своїй роботі давши відповіді на наступні питання.

  • Що я сьогодні вивчав?
  • Що у мене вийшло добре?
  • Що я для цього зробив?
  • Чи задоволений я результатом?
  • Сьогодні я зрозумів. . .
  •  Сьогодні я навчився ... .