
І місце Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. 8 клас (Кучкова Аліна Геннадіївна, Нікішина Анжеліка Олександрівна, ЗЗСО № 87 )
Цикл занять з теми «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» розроблений для здобувачів освіти 8-го класу відповідно до програми з біології (Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
Мета дистанційного курсу: якісне опанування здобувачами освіти теми
«Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»,
необхідної для розуміння основних біологічних понять: сенсорні системи,органи
чуття, рецептори.

ІІ місце Транспорт речовин (Ткаченко Олена Вікторівна)
Дистанційний курс розроблений для учнів 8-х класів загальноосвітніх школ за чинною програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), яка затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Шановні користувачі!
Ми з вами продовжуємо вивчати власний організм, та розглянемо розділ "Транспорт речовин в організмі людини". Дистанційний курс складається з теоретичного та практичного матеріалу. Після вивчення кожної теми заплановані тестові завдання.
Під час опанування теоретичним матеріалом дистанційного курсу, ви дізнаєтесь багато цікавого, а саме: чи правильний вислів "кров людська не водиця", як поживні речовини і кисень потрапляють до клітин організму, як влаштовані та працюють органи кровоносної системи, які ступені захисту від впливів навколишнього середовища має організм людини. Запланована практична діяльність дасть можливість опанувати способами підрухунку пульсу, навичками контролю роботи власної сердцево-судинної системи.
Отримані знання дозволять бути більш уважними до власного здоров`я, дадуть можливість надати собі та іншим першу допомогу у разі необхідності.
І головне - ви сформуєте розуміння, що здоров’я є найвищою цінністю для людини та суспільства, що є сенс до ведення здорового способу життя.
Бажаю успіхів в опануванні матеріалом!

ІІІ місце Квіткова рослина (Мирзак Анна Сергіївна)
Юні дослідники!
Вітаємо Вас із початком навчання на дистанційному курсі «Квіткова рослина»
Запрошуємо Вас до захоплюючої подорожі світом квіткових рослин, де Ви зможете дізнатися багато цікавого та корисного! Пропонуємо Вам опанувати дистанційний курс за темою "Квіткова рослина"
Курс складається із 7 занять, завдяки яким Ви розширите свої уявлення про квіткові рослини, познайомившись із будовою органів, які забезпечують основні процеси їхньої життєдіяльності, особливостями розмноження квіткових рослин, запиленням, поширенням квіткових рослин та роллю, яку відіграє у цих процесах взаємодія рослин і тварин. Останнє заняття передбачає підсумковий тест для закріплення знань з теми.
Програма курсу:
Тема 1. Квітка – орган статевого розмноження
Тема 2. Суцвіття, їх різноманітність і біологічне значення
Тема 3. Запилення. Основні типи запилення
Тема 4. Запліднення у покритонасінних рослин
Тема 5. Насінина, її будова та значення
Тема 6. Плід. Способи поширення плодів
Тема 7. Підсумковий тест для закріплення знань
До кожного заняття пропонується теоретичні матеріали, інтерактивні вправи та ігри для практичного застосування матеріалу, відеоуроки та презентації, лабораторні дослідження та цікаві досліди, глосарій з новими термінами, корисні посилання та змістовні відеоматеріали тощо.
Курс побудований таким чином, що після опрацювання теоретичного матеріалу, перегляду відеоуроків, презентації та ознайомлення з науково-популярними відеороликами, Ви зможете успішно виконати завдання для самоконтролю!
Бажаємо Вам цікавої мандрівки у світ будови покритонасінних рослин та вдалого опанування курсу!

ІІІ місце Закономірності успадкування ознак (Лютенко Анастасія Григорівна ХЛ № 164)
Дистанційний курс розроблено для учнів 9-11-х класів відповідно до чинної програми з біології (для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) та може бути використаний для самопідготовки учнів.
Курс складається із 8 занять, протягом яких учні ознайомляться з основними генетичними поняттями, розширять свої знання про генетичний світ, передачу та успадкування ознак, фактори, що можуть порушувати процеси передачі спадкового матеріалу. Останній розділ передбачає підсумковий тест для закріплення знань з теми.
Мета курсу:
- поглибити знання про генетику як науку;
- ознайомити з класичними методами генетичних досліджень, розкрити їхні особливості та значення;
- ознайомити з основними закономірностями успадкування ознак на прикладі законів Г. Менделя;
- виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та всього живого;
- формувати науковий світогляд, інтерес до предмета.
Очікувані результати:
- слухач вільно володіє основними генетичними термінами;
- усвідомлює значення набутих вмінь та навичок;
- вміє розв'язувати елементарні завдання;
- застосовує набутий досвід задля збереження власного здоров’я та здоров’я інших.
Плідної роботи!

ІІІ місце Хімічний склад клітини (Сєдова-Кутішенко Ірина Михайлівна, ХЛ №82)
Вітаю, шановні учні!
Цей цикл занять розроблено для вас відповідно до чинної програми з біології.
Нашою метою є дистанційне вивчення теми «Хімічний склад клітини».
Згідно з метою маємо завдання, які ми разом виконаємо:
- сформувати в вас уявлення про хімічний склад клітини, його схожість з довкіллям та характерні особливості;
- ознайомити кожного із будовою та властивостями речовин, які є основою життя, та їх значенням для життєдіяльності;
- розвити ваші дослідницькі навички з планування, проведення та аналізу експериментів;
- набути практичних навичок розв’язання задач з молекулярної біології;
- усвідомити значущість знань про хімічний склад організмів для життя людини.
Якщо ви навчаєтесь дистанційно, бажаєте покращити свої знання з біології або просто цікавитеся природничими науками -
ласкаво прошу до знайомства з матеріалами курсу!

ІІІ місце Поведінка тварин (Єльцина Ганна Віталіївна, ХАЛ №45)
Курс "Поведінка тварин" розроблено для учнів 7 класу, що вивчають біологію. Програма курсу містить 9 занять. У кожному занятті є теоретичні матеріали, тести, інтерактивні вправи та ігри, відеоуроки та презентації, корисні посилання, цікаві відеороліки тощо. Курс побудований таким чином, що після опрацювання теоретичного матеріалу, перегляду відеоуроків, презентації та ознайомлення з науково-популярними відеороликами, учень зможе виконати завдання для самоконтролю у цікавому форматі вікторин та онлайн-ігор, інтерактивних вправ, що дозволяють учню одразу отримувати зворотній звязок. Такі форми контролю знань дозволяють досягнути головної мети формуючого
оцінювання - не отримана оцінка, а усвідомлення учнем чого він
навчився . Глосарій допоможе вивчити чи повторити теоретичний матеріал. Підсумкові завдання та тести дозволять учням самостійно, та за допомогою вчителя, оцінити отримані знання з курсу «Поведінка тварин». Усі матеріали цього курсу були апробовані автором під час онлайн-уроків, показали високу ефективність засвоєння матеріалу учнями ХАЛ № 45.

СТРУКТУРА КЛІТИНИ (Дробязко Оксана Василівна, КЗ "ХЛ № 175")
Дистанційний курс розроблений для учнів 9-х класів відповідно до чинної навчальної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України № 804 від 07.06.2017 р.
Метою курсу є якісне опанування здобувачами освіти теми «Структура клітини», необхідної для сприйняття клітини як цілісної системи, структурної одиниці живого та формування уявлення про єдність органічного світу.
Завдання курсу:
формувати знання про будову та функції компонентів клітини (мембран, ядра, немембранних, одномембранних та двомембранних органел клітини);
ознайомити учнів з особливостями будови клітин бактерій, грибів, рослин і тварин;
пересвідчитися, що клітини прокаріотів та еукаріотів мають схожий план будови, навчитися розпізнавати еукаріотичні та прокаріотичні клітини;
поглибити знання учнів про методи вивчення організмів; формувати розуміння взаємозв'язку розвитку біологічних наук та технічного прогресу;
розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, мову, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати інформацію;
формувати науковий світогляд, інтерес до предметів природничого циклу.

"Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини" (Мацуй Катерина Сергіївна, ХЛ № 39)
Дистанційний курс призначений для учнів 8 класу та учнів, що готуються до ЗНО і розроблений відповідно до чинної навчальної програми з біології для 6 – 9 класів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Метою навчання курсу є формування і розвиток ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів; формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення та поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання.
Основне завдання курсу - притягнути інтерес учнів до теми, активізувати пізнавальну діяльність. Займаючись дослідженням життєдіяльності живих організмів, учні вчаться встановлять зв'язок між будовою тіла і особливостями способу життя.

Хімічний склад клітини (Світлична Алла Вікторівна)
Курс розроблений для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

Генеративні органи рослин (Квітка. Плід. Насінина) (Павленко Оксана Миколаївна ХЗОШ № 100)
Дорогі шестикласники!
Тема «Генеративні органи рослин» дає змогу отримати теоретичні знання щодо будови квітки, насінини, плоду, запилення, запліднення, ознайомитись з видами запилення та поширення плодів і насіння. На основі теоретичного матеріалу ви здобудете уміння та практичні навички, прагнутимете до самовдосконалення та самореалізації, підготуєтесь до дорослого життя, отримаєте відповідь на багато запитань стосовно об’єктів живої природи; мотивацію та уміння захищати природу. Для успішного виконання всіх навчальних завдань і проходження підсумкового тестування вам необхідно досконало вивчати теоретичний матеріал, виконувати практичні завдання й вміти аналізувати та коментувати свою роботу в листуванні з викладачем. Будьте впевнені у тому, що виконані вами завдання викладач перевірить із дотриманням повної конфіденційності й допоможе успішно засвоїти незрозумілий матеріал. У дистанційному навчанні викладач виконує не тільки контролюючу роль, а є наставником і посередником.
Мета курсу:
- вивчити основні поняття теми
- розвивати особистість учнів
- формувати самосвідомість і загальну культуру
- сприяння розвитку соціалізації, творчих здібностей і життєво забезпечувальних навичок
- мотивувати до саморозвитку і самонавчання.
У дистанційному курсі реалізовані основні завдання сучасної загальноосвітньої школи, надана змога учням осягнути внутрішню логіку предмета біології, навчальний матеріал підібраний за принципом життєвої доцільності й функціональності, активізує прагнення до самостійного навчання.
Бажаю успіхів у навчанні!

Травлення ("Круковська Світлана Григорівна, Ярмак Наталя Анатоліївна, Полозенцева Віта Миколаївна" ХГ № 55 )
Дистанційний курс « Травлення» призначений для вивчення учнями 8 класу відповідно до навчальної програми «Біологія для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (наказ МОН №804 від 07.06.2017).
Тема «Травлення» має змістовні лінії:
- усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь;
- розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління)
Метою викладання курсу є розширення знань в учнів про систему травлення людини, формування потреби в здоровому способі життя, ознайомлення учнів із перебігом основних етапів травлення, регуляції процесів травлення, ознайомлення з наданням першої медичної допомоги в разі харчових розладів, формування правил гігієни нормального травлення .
Основним завданням вивчення курсу є формування і розвиток наукового природничого світогляду, розширення в учнів навички самоаналізу при роботі з науковою літературою, інтернет джерелами, навчальними комп’ютерними програмами, сприяти розвитку творчих здібностей учнів під час виконання творчих розвивальних завдань.
Курс складається з 5 занять та підсумкового тесту.
Розроблений дистанційний курс допоможе учням 8-х класів самостійно працювати в умовах відкритої системи освіти, використовуючи ресурси інформаційно-навчального середовища системи освіти регіону, а батькам та вчителям-тьюторам ефективно їх супроводжувати.