
ІІ місце. Підготовка до ЗНО. Нова історія України (Труш Світлана Миколаївна, "Альтернатива")
Суспільство ставить перед сучасною школою завдання не лише надання і засвоєння необхідних знань учнями з різних предметів, а й розвиток навичок та компетентностей, необхідних протягом життя. Головні вміння – вчитись новому, вміти самостійно знаходити потрібну інформацію та успішно її засвоювати, бути гнучким на ринку праці. Ця установка має бути чітко сформована у випускників, які після здачі іспитів розпочинають прокладати особистий професійний шлях.
Дистанційний курс з історії України «Підготовка до ЗНО. Нова історія України» покликаний допомогти випускникам опанувати необхідну тему у ході підготовки до іспиту. Його форма орієнтована на самостійну роботу учнів та надає їм необхідні знання і навички при роботі з історичними джерелами, а пропоновані тестові завдання аналогічні тим, які використовують укладачі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО).
Курс призначений для випускників, вчителів та всіх, хто готується до складення ЗНО з історії України.
Курс складається із 7 уроків та містить 1 підсумкове тестування. Зміст курсу відповідає чинній програмі зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з історії України, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.
Уроки до курсу містять практичний і теоретичний матеріали, представлені у вигляді відеоуроків, ілюстрованих картосхемами, портретами видатних діячів, зображень пам’яток архітектури і мистецтва, знання яких передбачено програмою ЗНО, а також розбором практичних тестових завдань, які пропонувались до виконання на тестуванні минулих років. Це направлено не лише на засвоєння необхідного теоретичного мінімуму, а й розвитку практичних вмінь.
ІІІ місце. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ століття (Рубан Лілія Володимирівна, ЗЗСО № 172)
Важливим у 9 класі є остаточне опанування таких складних умінь, як визначення причин, сутності та
наслідків подій, явищ і процесів на українських територіях, їх характеристика
та порівняння, формування вмінь аргументовано висловлювати власні думки і
позиції в усній та письмовій формі.
Розроблений матеріал пояснить вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху.
Опанувавши цей курс Ви зможете обґрунтувати судження про історичне значення діяльності
Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша. Отримаєте уявлення щодо політики Російської імперії щодо українських
етнічних територій, козацтва після ліквідації Запорозької Січі, соціально-економічного становища тих часів, кризи кріпосницької системи, початок індустріальної революції та багато іншого.
Завдання для практичної роботи впродовж курсу:
– проаналізувати (усно і письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини;
– укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів».
Ми з Вами сформулюємо причини, через які уповільнювалися темпи розвитку промислової революції в Наддніпрянській Україні 30-х рр. XIX ст. Проаналізувавши зміни, які відбулися в розвитку міст у першій половині XIX ст. пояснимо, з чим вони були пов’язані. І нарешті, сформулюємо яким чином успішний економічний розвиток Південної України став красномовним доказом необхідності переходу до нових економічних відносин.
При вивченні даного розділу Ви маєте змогу визначати власні навчальні цілі в соціальній сфері й галузі знань про минуле; аналізувати процес власного навчання, відстежувати зміни у сприйнятті інформації; знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.

ІІІ місце. Дистанційний курс "Давній Єгипет" (Борисова Світлана Василівна, ЗЗСО № 113)
Дистанційний курс з інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) розрахований на учнів 6 класу й розроблений відповідно до навчальної програми «Історія України». 5 – 9 класи (навчальна програма для закладів середньої освіти.– Х.: Вид-во «Ранок», 2019 (зі змінами затвердженими наказом МОН України від 21.02.2019 р. № 236).
Мета: вивчити хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, скласти уявлення про процес утворення держави в Стародавньому Єгипті, схарактеризувати зміни в період розквіту Єгипетської держави та познайомитися з визначними здобутками давньоєгипетської культури.
Курс розроблено для учнів 6 класів. Також ним можуть скористатися учні 8 – 9 класів при підготовці уроків з мистецтвознавства.
Курс складається з 6 уроків, останній із яких – контрольна тестова робота. Кожен урок містить поради щодо послідовності дій під час вивчення нової теми, теоретичний матеріал, презентації, вправи різного рівня складності, тести для самоконтролю, а також інформацію «Цікаво!».

Русь-Українна наприкінці X у першій половині XI століття (Бессонова Наталя Костянтинівна)
Даний курс складено за новою прогамоюз історыъ України для 7-х класів розрахований для учнів 7 класу. У ньому подано теоретичний матеріал, іллюстрацї до нього, Рівень засвоєння опрацьованого матеріалу зможете перевірити за допомогою тестових завдань, які подано до кожноїтеми. Для закріплення вивченого скористайтесь схемами і таблицями. Бажаємо успіхів.

Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму в Україні (Ткаленко Оксана Юріївна, ЗЗСО № 82)
Анотація дистанційного курсу
В сучасних умовах українського суспільства історична освіта є одним з найважливіших чинників розвитку особистості. Впродовж останніх років в Україні відбулися значні зміни. Вони викликані історичним розвитком країни, яка здійснює незалежну державну політику: національну, правову, соціальну. На сучасному етапі суспільство потребує активних, самостійних, творчих людей, здатних адаптуватися до стрімких змін у світі. В їх формуванні головний акцент робиться на зростанні ролі уміння здобувати, переробляти, переосмислювати інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення людини.
Основні риси дистанційного курсу для 10 класу за темою: «Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму в Україні (1921—1939)» полягають у тому, що він:
- відповідає чинній програмі передбаченого Державним стандартом освіти (галузь «Суспільствознавство»);
- зміст дистанційного курсу наповнений історичною інформацією, який орієнтовано на пізнавальні потреби учнів 15-17 років;
- дозволяє ознайомитися з історією України у складі СРСР та особливостями формування тоталітарного суспільства. Також, у теоретичному матеріалі прослідковується аналітична складова, яка дозволить учням зрозуміти причини та наслідки багатьох знакових подій української історії;
- робота з історичною картою – один з прийомів навчання; активізує та вдосконалює розумові навички учнів - увагу, сприйняття, мислення, уяву, пам'ять;
- зміст практичних занять поглиблює розвиток предметних умінь, сприяє формуванню ключових елементів історичної компетентності відповідно до вікових особливостей учнів.
Метою курсу є вивчення історії України в період 1921 - 1939 рр., та поглиблення розуміння історичних процесів, які вплинули на розвиток українського суспільства та держави в відповідний період; формування умінь та навичок пошуково-дослідницької роботи, припущення гіпотез, узагальнення історичної інформації.
Завданнями дистанційного курсу є розвиток історичного мислення учнів та формування предметних компетентностей. З метою розвитку розумових здібностей при вивченні історії, важливо ставити учнів перед необхідністю: самостійно аналізувати навчальний історичний матеріал, знаходити в ньому головне, аналізуючи факти, виділяти, порівнювати і узагальнювати їхні істотні ознаки і зв'язки.
Зміст дистанційного курсу:
- 9 занять: з них: 8 занять містять основну теоретичну інформацію; 6 та 7 заняття мають практичну складову; 9 заняття містить висновки автора щодо реалізації основних завдань курсу;
- має 8 тестів для самоконтролю та 1 підсумковий тест за темою;
- містить словник термінів (глосарій), різноманітні теоретичні та пізнавальні відомості;
- наявність портретів історичних та політичних діячів, історичні презентації та відеоматеріали.
Матеріал занять структурований у рамках типової схеми проведення занять. Зміст курсу дозволяє набути та закріпити вивчений матеріал в довільному для кожного учня форматі опрацювання інформації.
Дистанційний курс може бути використаний:
- вчителями історії при проведенні відповідних уроків теми у 10 класі;
- учнями 10 класів під час підготовки домашнього завдання та повторення матеріалу;
- учнями для підготовки до уроку тематичного оцінювання або уроку контролю знань;
- для підготовки до ЗНО.

Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації (Горбатко Ярослав Богданович, ХЗОШ № 159)
Даний курс направлений на засвоєння програмного матеріалу з Історії України 9 класу. Курс охоплює 8 уроків з теми «Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації».
Матеріал розрахований на учнів 9 класу 14-16 років та враховує їх навчальні здібності.Метою даного курсу є:
- засвоєння
інформації
з теми «Україна
на початку ХХ століття
перед викликами
модернізації»
для підготовки
до ЗНО в рамках засвоєння
шкільного
матеріалу;
- вдосконалення
навичок
роботи
з додатковими
джерелами
інформації;
- застосувати
на практиці
здобуті
знання
та вміння.
- оволодіння
основними
ключовими
компеетнціями;
- розвиток
предметних
компетентностей.
Після
опрацювання
матеріалу
учні
зможуть:
– показати
на
карті
українські
території
на початку ХХ ст., місця
діяльності
суспільно-політичних,
національно-культурних
організацій;
– охарактеризувати
й проаналізувати
особливості
соціально-економічного
розвитку
українських
земель, діяльність
українських
політичних
партій
та інших
національних
організацій,
український
національний
рух
у період
російської
революції
1905–1907 рр.,
боротьбу
українців
за реформу виборчої
системи
в Австро-Угорщині;
– пояснити
причини і наслідки
посилення
тиску
російської
влади
на український
національний
рух
у 1907–1914 рр.,
результати
діяльності
українських
парламентських
громад у Державних
думах;
– визначити
передумови
розвитку
українського
кооперативного руху
і трудової
еміграції
селянства;
– обґрунтувати
судження
про історичне
значення
діяльності
Євгена
Чикаленка,
Михайла
Грушевського,
Миколи
Міхновського,
Костя Левицького.