Причинки до орфографії сучасної української літературної мови (Хорунжий А.В., ХЛ № 5)

Причинки до орфографії сучасної української літературної мови (Хорунжий А.В., ХЛ № 5)

Мова - єдине знаряддя, що робить людину нездоланною в пошуках Правди і Справжності.

І. Вихованець


Дистанційний курс з української мови «Причинки до орфографії сучасної української літературної мови» (для 10-х класів) – цикл навчальних занять, що присвячені основним правилам національного правопису. Пропонований освітній комплекс містить організаційні матеріали, теоретичні виклади, практичні вправи, рефлексії до уроків та підсумкове оцінювання. Курс розроблений за навчальною програмою «Українська мова. 10-11 класи (рівень стандарту)» для ЗНЗ з українською мовою навчання, а також відповідає редакції Українського правопису від 12 липня 2019 року.

Будова слова (Карук Н.А., ХЛ № 16)

Будова слова (Карук Н.А., ХЛ № 16)

      

Курс розроблено для учнів 5-их класів згідно з  Модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)

Мета курсу
: Формування в учнів 5 класу базових знань про будову слова як одиниці мови, розвиток умінь аналізувати структуру слова, розпізнавати його значущі частини (корінь, префікс, суфікс, закінчення, основу), знаходити спільнокореневі слова, розрізняти форми одного слова, а також усвідомлювати роль будови слова в його значенні, написанні й творенні. 

Зміст курсу: Курс складається з 6 занять та підсумкового тесту

Заняття передбачають виконання  вправ, аналіз текстів, складання схем, розбір слів за будовою та творення нових слів. Засвоєння матеріалу розділу «Будова слова» створює міцне підґрунтя для подальшого вивчення морфології, орфографії та лексикології, а також допомагає учням краще розуміти структуру української мови як системи.

Очікувані результати навчання:

Після вивчення розділу учні зможуть:

  • називати й правильно визначати значущі частини слова;
  • добирати й аналізувати спільнокореневі слова;
  • розрізняти форми одного слова та споріднені слова;
  • виконувати розбір слова за будовою;
  • застосовувати здобуті знання під час правопису слів та мовного аналізу;
  • пояснювати значення слів, виходячи з їхньої будови;
  • усвідомлювати зв’язок між будовою слова і його значенням.

Навчальні результати спрямовані на:

  • розвиток мовленнєвої та граматичної компетентності;
  • збагачення словникового запасу учнів;
  • формування навичок грамотного письма;
  • підготовку до вивчення розділів  словотвору, морфології та лексикології у наступних класах.

Необхідні попередні навички :

  • знання операційної системи WINDOWS,
  • уміння працювати з її додатками (Microsoft Office: Word),
  • наявність e-mail,
  • доступ до Інтернету.

Особливості процесу навчання

Курс розраховано на 4 тижні. Кожне заняття має обов’язкові елементи контролю. Система контролю якості навчання передбачає оцінку знань та вмінь, отриманих при вивченні розділів курсу. Самостійна робота полягає у виконанні індивідуальних інтерактивних завдань (https://app.wizer.me/) , що частково контролюються автоматизовано і частково перевіряються викладачем.

 



Іменник без секретів: відміни та відмінювання (Обізна В.В., ХЛ № 100)

Іменник без секретів: відміни та відмінювання (Обізна В.В., ХЛ № 100)

«Школа повинна дати те, чого треба життю»

Михайло Грушевський

   Курс «Іменник без секретів: відміни та відмінювання» призначений для учнів 6 класу та базується на модельній навчальній програмі «Українська мова. 5-6 класи» для закладів ЗСО (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.).

   Мета курсу: допомогти учням поглибити знання про іменник як частину мови, опанувати знання про відміни та групи іменників, їх відмінювання, що є важливим компонентом мовної грамотності.

Цілі курсу:

Розширення знань про іменники. Учні поглиблять знання про іменник, ознайомляться з його морфологічними ознаками.

Вивчення відмін і груп іменників. Учні навчаться розпізнавати, виписувати та групувати іменники за певними ознаками. Утворювати граматично правильні форми іменників.

Практичні навички відмінювання. Учні навчаться правильно відмінювати іменники кожної відміни, що допоможе їм правильно формувати, висловлювати  та записувати свої думки.

Інтерактивне навчання. Завдяки інтерактивним завданням та онлайн-ресурсам учні зможуть закріпити знання в доступній та цікавій формі.

   Формат курсу:

   Курс пропонується в дистанційному форматі, що дає змогу учням навчатися в зручний для них час. Складається з 10 уроків. Вони включають презентації, які містять роз’яснення, письмові й інтерактивні вправи, посилання на онлайн-ресурси, завдання для самоперевірки, а також форум для спілкування з викладачем й іншими учасниками.

   Після завершення курсу учні зможуть:

• Чітко розрізняти відміни та групи іменників, відмінки й особливості їх відмінювання.

• Застосовувати правила відмінювання іменників у письмових й усних завданнях.

• Покращити мовну грамотність і підготуватися до подальшого вивчення української мови.

   Цей курс допоможе учням краще зрозуміти й опанувати один з основних аспектів української граматики.

 


Будова слова (Даниленко О.М., ХЛ № 134)

Будова слова (Даниленко О.М., ХЛ № 134)

Курс "Будова слова" розроблено для учнів 6-х класів відповідно до модельної навчальної програми "Українська мова 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.)

Мета курсу:

-повторення вивченого раніше про будову слова (значущі частини слова, їхня роль);

- розвиток умінь аналізувати структуру слова, розпізнавати його значущі частини;

-формування базових знань про спільнокореневі слова та форми слова;

- поглиблення знань про правопис деяких частин слова (префікси, суфікси)

Зміст курсу:

Курс складається з 6 занять.

1. Будова слова. Корінь. Спільнокореневі слова та форми слова.

2. Змінні й незмінні слова. Основа та закінчення.

3. Префікс. Написання префіксів.

4. Суфікс. Написання суфіксів.

5. Складні слова.

6 Підсумкове тестування.

До занять додано глосарій, інтерактивну презентацію. Після опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань пропонуються тести для самоконтролю. Наприкінці вивчення курсу учні мають пройти підсумковий тест.