Слово. Значення слова (Піскуненко А.В., ХЛ № 58)
Альона Піскуненко

Слово. Значення слова (Піскуненко А.В., ХЛ № 58)

 

АНОТАЦІЯ

 

Дистанційний курс «Слово. Значення слова»  розрахований на учнів 3-х класів, розроблений відповідно Типовій освітній програмі,  під керівництвом О. Я. Савченко 3 - 4 клас (затверджена Міністерством освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743) за підручником «Українська мова» 1 частина. Автор: М. Вашуленко, Н. Васильківська , С. Дубовик «Освіта».

 Мета курсу – дистанційне вивчення теми.  Розширити уявлення учнів про те, що слово служить для називання предмета, якості, дії.  Навчити учнів розпізнавати багатозначні, близькі і протилежні за значенням слова. Познайомити з прямим і переносним значенням слів. Вчити користуватися тлумачним словником, складати і записувати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати любов до рідного слова, багатства української мови.

Завдання курсу:

·       ознайомити з багатозначними, близькими і протилежними за значенням словами.  

·       ознайомити з прямим і переносним значенням слів .

·        удосконалювати навички користування фразеологізмами;

·        збагачувати словниковий запас;

·        сприяти вмінню та навичкам, необхідним для подальшого навчання (планування, організація власної діяльності);

·        розвивати творче мислення та мовлення учнів;

·        розвивати вміння представляти отриману інформацію в різних формах (малюнки, схеми, діаграми); 

·        розвивати увагу, критичне мислення;

·        виховувати допитливість, любов до слова, рідної мови

Курс складається з 6 занять, що містять наочні презентації з теоретичними відомостями, лепбуки для узагальнення та систематизації набутих знань, цікаві відео, словник термінів. На кожен урок винесено декілька практичних тренувальних вправ на вибір учня, тестові завдання для самоконтролю на засвоєння теми та один підсумковий тест.

Протягом усієї мандрівки учнів буде супроводжувати віртуальний   герой –­­ метелик Нік. Він допомагатиме розібратись у плані подорожі, ознайомитись із цікавими фактами, виконати різні завдання. Влаштовуватиме віртуальні подорожі по краєвидам  країни. Спонукатиме досліджувати країну, вивчати нове.

Очікувані результати:

·        виявляє в тексті багатозначні слова ,вживає їх у мовленні;

·        розуміє лексичне значення слова, складає і записує речення з ними;

·        прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком;

·        розрізняє слова з прямим і переносним значенням;

·        влучно вживає в усному і писемному мовленні дієслова в прямому і переносному значеннях;

·         вміє добирати синоніми та антоніми до поданих слів;

·         утворює  антонімічні пари і синонімічні ряди;

·         розуміє, аналізує, узагальнює інформацію отриману з доступних джерел, та представляє її у різних формах;

·        презентує результати власної діяльності, намагається оцінити їх;

·        виявляє допитливість, потребу в оволодінні новими знаннями та уміннями.

Цикл занять містить ґрунтовний теоретичний та практичний матеріал з теми. Розроблені завдання за вивченим матеріалом дають змогу з’ясувати проблемні питання, у ході розв’язання яких підвищується інтерес до вивчення української мови, творчо-пошукової діяльності, формуються нові знання, вміння, навички.

Курс розрахований на дистанційний формат вивчення теми. А також для використання, як додаткових матеріалів, так і самого курсу, в умовах очного формату навчання.