Іменник як частина мови. Граматичні категорії іменника (Донець Н.А.,  Штоколенко Н.М.,ХЛ №141)
Наталія ДонецьЖурі СалтівськийНаталія Штоколенко

Іменник як частина мови. Граматичні категорії іменника (Донець Н.А., Штоколенко Н.М.,ХЛ №141)

 

 

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. 5 клас (Андросова Т.С.ХЛ №122)
Тетяна АндросоваЖурі Салтівський

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. 5 клас (Андросова Т.С.ХЛ №122)

Для вивчення мови значно важливішою є вільна допитливість, аніж грізна необхідність.

                                                                                                                                                                  - Жан Мольєр

 

Бринить,співає наша мова,

Чарує, тішить і п’янить

                                                           О.Олесь

 

 

 

  Вітаю, шановні друзі, на дистанційному курсі «Орфоепія. Орфографія», який допоможе вам поглибити знання про способи позначення на письмі м’якості приголосних звуків, систематизувати ,поглибити знання про правила вживання знака м’якшення, апострофа, буквосполучень йо, ьо, подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних а також подвоєння букв на позначення подовжених приголосних; допоможе виробити навички правильного написання слів зі знаком м’якшення, апострофом, буквосполученнями йо,ьо, подвоєнням і подовженням приголосних; допоможе розвивати вміння правильно писати слова зі знаком м’якшення, апострофом, буквосполученнями ьо та йо, подвоєнням і подовженням приголосних.

Щоб легко і цікаво було навчатися, ви пограєте в інтерактивні ігри, переглянете мотиваційне відео, різноманітні презентації тощо.

Тож мерщій до роботи! Бажаю легкості та натхнення!

 

                                          Анотація до курсу 

                  «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»

Курс розроблено для учнів 5 класів і складається з 5 занять, що містять теоретичні,практичні матеріали,презентації,інтерактивні завдання,тести,які забезпечать дистанційне вивчення теми. Відповідає чинній модельній навчальній програмі для 5 кл.НУШ («Українська мова 5-6 класи .Програма для закладів загальної середньої освіти» (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.).

Цикл занять створено, щоб не тільки забезпечити учнів теоретичними відомостями,а й мотивувати їх до вивчення мови, показати практичне застосування вивчених тем.

Курс складається з наступних тем:

1. Позначенння м’якості приголосних на письмі

2.Правила вживання знака м’якшення.

3.Сполучення ьо,йо

4.Правила вживання апострофа

5.Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

6.Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних.

 

Мета курсу- допомогти п’ятикласникам дистанційно опанувати позначені теми,поглибити знання про правила вживання знака м’якшення, апострофа,написання йо,ьо, одвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних, подвоєння букв на позначення подовжених приголосних; виробити в учнів навички правильного написання слів

 

Ви дізнаєтеся:

  •  Як позначати м’якість приголосних звуків на письмі;
  •  Коли пишемо м’який знак, буквосполучення йо,ьо;
  •  Коли треба вживати апостроф;
  •  У чому полягає різниця між подвоєними буквами внаслідок збігу й подвоєними буквами, що позначають подовжені приголосні.

Ви потренуєтеся:

  • Позначати м’якість приголосних на письмі й уживати апостроф;
  • Передавати на письмі подвоєні букви внаслідок збігу й на позначення подовжених приголосних

Головні та другорядні члени речення (Олійник А.С., ХГ №98)
Аліна Сергіївна Олійник

Головні та другорядні члени речення (Олійник А.С., ХГ №98)

 Анотація до курсу для 5 класу (підручник О. Заболотного, В. Заболотного) 

"Головні та другорядні члени речення: подорож у Граматичне королівство" — це інтерактивний навчальний курс, створений у стилі казки та театру, який перетворює вивчення синтаксису на захоплюючу гру.

Разом з Алісою та іншими героями чарівного світу, учні вирушають у незабутню мандрівку, щоб дізнатись:

  • хто є головними членами речень — підмет і присудок;

  • як діють другорядні члени речення — означення, додаток і обставина;

  • як розрізнити ролі та "маски" кожного слова у реченні;

  • як граматика оживає у театрі, казках і навіть у монологах Шекспіра!

Курс включає: 

🎭 авторські казки та діалоги з граматичними героями
🧩 інтерактивні ігри, квести й тести;
📚 практичні вправи;
✨ творчу рефлексію через щоденник.

Цей курс не лише навчає, а й надихає: у кожному учневі він відкриває актора, мислителя і митця, який здатен відчути красу мови й знайти в ній своє місце.


Слово. Значення слова (Піскуненко А.В., ХЛ № 58)
Альона ПіскуненкоЖурі Салтівський

Слово. Значення слова (Піскуненко А.В., ХЛ № 58)

 

АНОТАЦІЯ

 

Дистанційний курс «Слово. Значення слова»  розрахований на учнів 3-х класів, розроблений відповідно Типовій освітній програмі,  під керівництвом О. Я. Савченко 3 - 4 клас (затверджена Міністерством освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743) за підручником «Українська мова» 1 частина. Автор: М. Вашуленко, Н. Васильківська , С. Дубовик «Освіта».

 Мета курсу – дистанційне вивчення теми.  Розширити уявлення учнів про те, що слово служить для називання предмета, якості, дії.  Навчити учнів розпізнавати багатозначні, близькі і протилежні за значенням слова. Познайомити з прямим і переносним значенням слів. Вчити користуватися тлумачним словником, складати і записувати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати любов до рідного слова, багатства української мови.

Завдання курсу:

·       ознайомити з багатозначними, близькими і протилежними за значенням словами.  

·       ознайомити з прямим і переносним значенням слів .

·        удосконалювати навички користування фразеологізмами;

·        збагачувати словниковий запас;

·        сприяти вмінню та навичкам, необхідним для подальшого навчання (планування, організація власної діяльності);

·        розвивати творче мислення та мовлення учнів;

·        розвивати вміння представляти отриману інформацію в різних формах (малюнки, схеми, діаграми); 

·        розвивати увагу, критичне мислення;

·        виховувати допитливість, любов до слова, рідної мови

Курс складається з 6 занять, що містять наочні презентації з теоретичними відомостями, лепбуки для узагальнення та систематизації набутих знань, цікаві відео, словник термінів. На кожен урок винесено декілька практичних тренувальних вправ на вибір учня, тестові завдання для самоконтролю на засвоєння теми та один підсумковий тест.

Протягом усієї мандрівки учнів буде супроводжувати віртуальний   герой –­­ метелик Нік. Він допомагатиме розібратись у плані подорожі, ознайомитись із цікавими фактами, виконати різні завдання. Влаштовуватиме віртуальні подорожі по краєвидам  країни. Спонукатиме досліджувати країну, вивчати нове.

Очікувані результати:

·        виявляє в тексті багатозначні слова ,вживає їх у мовленні;

·        розуміє лексичне значення слова, складає і записує речення з ними;

·        прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком;

·        розрізняє слова з прямим і переносним значенням;

·        влучно вживає в усному і писемному мовленні дієслова в прямому і переносному значеннях;

·         вміє добирати синоніми та антоніми до поданих слів;

·         утворює  антонімічні пари і синонімічні ряди;

·         розуміє, аналізує, узагальнює інформацію отриману з доступних джерел, та представляє її у різних формах;

·        презентує результати власної діяльності, намагається оцінити їх;

·        виявляє допитливість, потребу в оволодінні новими знаннями та уміннями.

Цикл занять містить ґрунтовний теоретичний та практичний матеріал з теми. Розроблені завдання за вивченим матеріалом дають змогу з’ясувати проблемні питання, у ході розв’язання яких підвищується інтерес до вивчення української мови, творчо-пошукової діяльності, формуються нові знання, вміння, навички.

Курс розрахований на дистанційний формат вивчення теми. А також для використання, як додаткових матеріалів, так і самого курсу, в умовах очного формату навчання.