Анотація курсу "Розвиток творчих здібностей"
1.1. Пояснювальна записка та обґрунтування актуальності
Зростаюча потреба суспільства в людях, здатних творчо підходити до будь-яких змін, нетрадиційно і якісно вирішувати проблеми, що існують, обумовлена прискоренням темпів розвитку суспільства і, як наслідок, необхідністю підготовки людей до життя в умовах,що швидко змінюються. Чим наполегливіша потреба суспільства у творчій особистості, тим гостріше постає необхідність у розробці шляхів розвитку творчості, вивченні її природи, форм прояву, джерел і умов.
Стратегія сучасної освіти та презумпція талановитості кожної дитини спрямовані на надання можливості всім здобувачам освіти проявити свої таланти і творчий потенціал. Із переосмисленням пріоритетів, цілей і завдань освіти актуальною стає проблема розвитку та становлення творчих здібностей у дітей молодшого шкільного віку.
1.2. Мета курсу «Розвиток творчих здібностей» полягає в розвитку творчих здібностей та мислення дітей молодшого шкільного віку, формуванні об’єктивного сприйняття світу шляхом виконання завдань різних видів або філософських міркувань.
Досягнення мети має бути забезпечене вирішенням таких завдань:
- виховання в учня позитивного емоційно-ціннісного ставлення до світу;
- розвиток мислення, мовлення, уяви, пізнавальних і літературно-творчих здібностей дитини;
- удосконалення навичок читання, письма, орієнтації на площині аркуша, уміння брати участь у діалозі, створювати короткі усні й письмові монологічні висловлення;
- формування вмінь працювати з різними видами та джерелами інформації, а також набуття елементарних навичок щодо аналізу та синтезу;
- формування навичок самостійної роботи та самоосвіти;
- залучення дитини до практичного застосування умінь із різних видів діяльності в навчальних і життєвих ситуаціях.
1.3. Очікувані результати курсу в контексті Нової української школи передбачають:
- розширення уявлень дітей про світ,
- підвищення рівня уважності та спостережливості;
- розвиток зорової, слухової, рухової та асоціативної пам'яті;
- натренованість у сприйманні контурів, форм, розмірів та кольорів предметів, їхнє запам’ятовування;
- більш чітке зіставлення предметів за їх ознаками, розміром, удосконалення вміння відтворювати предмети в певному порядку;
- розвиток окоміру;
- здобуття навички орієнтування в часі та просторі:
- подолання інерції мислення;
- розвиток власної уяви через поєднання фантастичних подій із реальною дійсністю;
- прогнозування наслідків подій;
- читання та аналіз фантастичних оповідань, написання віршів;
- розуміння емоційних станів людей, набуття вміння заспокоювати;
- формування ціннісного ставлення до родини, друзів та формування позитивного сприйняття світу.
Щоб успішно працювати над завданнями курсу, дитина має володіти змістом освіти першого класу Типової освітньої програми для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти. У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.
Типову освітню програму можна переглянути в додатку розділу або перейти за посиланням
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf