Анотація курсу "Розвиток творчих здібностей"

1.1.        Пояснювальна записка та обґрунтування актуальності

Зростаюча потреба суспільства в людях, здатних творчо підходити до будь-яких змін, нетрадиційно і якісно вирішувати  проблеми, що існують, обумовлена прискоренням темпів розвитку суспільства і, як наслідок, необхідністю підготовки людей до життя в умовах,що швидко змінюються. Чим наполегливіша потреба суспільства у творчій особистості, тим гостріше постає необхідність у розробці шляхів розвитку творчості, вивченні її природи, форм прояву, джерел і умов. 

Стратегія сучасної освіти та презумпція талановитості кожної дитини спрямовані на надання можливості всім здобувачам освіти проявити свої таланти і творчий потенціал. Із переосмисленням пріоритетів, цілей і завдань освіти актуальною стає проблема розвитку та становлення творчих здібностей у дітей молодшого шкільного віку.

1.2.                  Мета курсу «Розвиток творчих здібностей» полягає в розвитку творчих здібностей та мислення дітей молодшого шкільного віку,  формуванні об’єктивного сприйняття світу шляхом виконання завдань різних видів або філософських міркувань. 

Досягнення мети має бути забезпечене вирішенням таких завдань:

  • виховання в учня позитивного емоційно-ціннісного ставлення до світу;
  • розвиток мислення, мовлення, уяви, пізнавальних і літературно-творчих здібностей дитини;
  • удосконалення навичок читання, письма, орієнтації на площині аркуша,  уміння брати участь у діалозі, створювати короткі усні й письмові монологічні висловлення;
  • формування вмінь працювати з різними видами та джерелами інформації, а також набуття елементарних навичок щодо аналізу та синтезу;
  •  формування навичок самостійної роботи та самоосвіти;
  • залучення дитини до практичного застосування умінь із різних видів діяльності в навчальних і життєвих ситуаціях.

1.3.                  Очікувані результати курсу в контексті Нової української школи  передбачають:

  • розширення уявлень дітей про світ,
  • підвищення рівня уважності та спостережливості;
  • розвиток зорової, слухової, рухової та асоціативної пам'яті;
  • натренованість у сприйманні контурів, форм, розмірів та кольорів предметів, їхнє запам’ятовування;
  • більш чітке зіставлення предметів за їх ознаками, розміром, удосконалення вміння відтворювати предмети в певному порядку;
  • розвиток окоміру;
  • здобуття навички орієнтування в часі та просторі:
  • подолання інерції мислення;
  • розвиток власної уяви через поєднання фантастичних подій із реальною дійсністю;
  • прогнозування наслідків подій;
  • читання та аналіз фантастичних оповідань, написання віршів;
  • розуміння емоційних станів людей, набуття вміння заспокоювати;
  • формування ціннісного ставлення до родини, друзів та формування позитивного сприйняття світу. 

Щоб успішно працювати над завданнями курсу, дитина має володіти змістом освіти першого класу Типової освітньої програми для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти. У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

Типову освітню програму можна переглянути в додатку розділу або перейти за посиланням

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf

 


Last modified: Saturday, 4 September 2021, 4:45 PM