Глосарій курсу
Special | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | ALL
С |
---|
Складання основ (або слів)це спосіб творення слів, при якому дві і більше основ поєднуються в одне слово. Наприклад, крига+лом=криголом. | |
Словозмінаце утворення різних форм слова. Наприклад, книг-а, книг-и, книг-ою. | |
Словотвірце розділ науки про мову, що вивчає способи й особливості творення похідних слів. | |
Словотвірна паратвірне й похідне слова. Наприклад, день – щодня. | |
Словотвірне гніздо це сукупність словотвірних ланцюжків з одним і тим самим вихідним словом. Наприклад, сіль, соляний, солонка, солонина, солонинний, солевий, солити, соління, посолити, засолити, засолювати, засолка, пересолити, недосолити, підсолити, підсолювати, насолити, солоний, солоність, солонуватий, солонуватість, солевар, солеваріння, солеварний, солекоп, соледобувач, солепромисел, солепромисловий, солепромисловість тощо. | |
Словотвірний ланцюжокце ряд спільнокореневих слів, у якому кожне наступне утворене від попереднього. Наприклад, щодня – щоденний – щоденник. | |
Словотворенняце творення нових слів від тих, які вже існують у мові. Наприклад, мова – мовний. | |
Словотворчий засібчастина похідного слова, якою воно відрізняється від основи твірного слова називається. Наприклад, що-дня. | |
Спільнокореневі словаце слова, що мають спільний корінь, але відрізняються за лексичним значенням. Наприклад, літо – літній, літечко. | |