
Дивовижний світ тварин
Дистанційний курс «Різноманітність тварин у природі»
Курс розрахований на учнів 3 класів НУШ закладів загальної середньої освіти та відповідає Типовій освітній програмі, розробленій під керівництвом О. Я. Савченко 3 - 4 клас (затверджена Міністерством освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743) за підручником «Я досліджую світ» 1 частина. Автор: Н.Бібік, Г.Бондарчук, видавництво «Ранок».
Зміст дистанційного курсу:
- 7 занять;
- 6 тестів для самоконтролю та 1 контрольний тест за темою;
- словник (глосарій);
- презентації за кожною темою, з відеоматеріалами за покликаннями на інтернет-ресурси;
- фізкультхвилинки для відпочинку (відео);
- тестові завдання на освітній платформі «На урок».
Заняття 1. Комахи.
Заняття 2. Риби.
Заняття 3. Земноводні.
Заняття 4. Плазуни.
Заняття 5. Птахи.
Заняття. 6.Звірі
Заняття 7. Підсумок за темою «Різноманітність тварин у природі».
Зміст курсу дозволяє набути та закріпити вивчений матеріал з урахуванням віку учнів.
Дистанційний курс також може бути використаний:
- вчителями початкових класів при вивченні відповідних тем у 3 класі;
- учнями для підготовки до уроку з відповідної теми або узагальнюючого уроку;
- педагогами при підготовці позакласних заходів.

Країна Лексикологія
Дистанційний курс «Країна Лексикологія»
для учнів початкових класів містить в собі 8 занять з тем:
1. Що таке лексика.
3. Слова з переносним значенням.
4. Омоніми.
5. Омографи.
6. Синоніми.
7. Антоніми.
8. Закріплення знань. Квест.
Курс створено відповідно Типовій освітній програмі початкової освіти визначених Державним стандартом початкової освіти.
Дистанційний курс відповідає передбаченим програмою темам курсу української мови у 3-4 класах. Курс містить 8 занять, 8 презентацій, 8 відеоуроків. Кожне заняття має посилання на інтерактивні вправи для закріплення знань.
Мета:
- розвиток здатності спілкування українською мовою.
- формування шанобливого ставлення до культурної спадщини;
- пізнання мови як цілісної системи,;
- розвиток мислення, самовираження й самовдосконалення;
- збагаченням й увиразненням словника школяра;
- формування вмінь правильно, точно й образно використовувати лексику рідної мови;
- розвиток лексико-семантичний погляду на слово, який передбачає вміння виділяти в ньому лексичне значення і встановлювати смислові зв’язки певного слова з іншими лексичними одиницями.
Актуальність матеріалу, викладеного у роботі, обумовлена потребами суспільства в розвитку дистанційної освіти.

Лічильна одиниця - десяток. Нумерація чисел другого десятка
Анотація дистанційного курсу
Дистанційний курс «Лічильна одиниця - десяток. Нумерація чисел другого десятка» призначений для учнів 1 класів. Курс спрямований на реалізацію Державного стандарту початкової освіти та відповідає Типовій освітній програмі, розробленої під керівництвом Савченко О.Я., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272.
Курс «Лічильна одиниця - десяток. Нумерація чисел другого десятка» складається з 6 занять.
№ |
Тема |
1. |
Лічильна одиниця — десяток. Лічба десятками. Круглі числа |
2. |
Лічба десятками. Задачі на порівняння, додавання та віднімання розрядних чисел |
3. |
Додавання та віднімання розрядних чисел — десятків |
4. |
Усна і письмова нумерація чисел 11-20. Читання й запис чисел від 11 до 20 |
5. |
Утворення чисел 11-20. Додавання одноцифрових чисел до числа 10. Віднімання від двоцифрових чисел їхніх десятків або одиниць у межах 20 |
6. |
Лічба в межах 20 за допомогою лічильних паличок. Числа другого десятка. Парні й непарні числа другого десятка |
Курс побудований у вигляді мандрівки казковим лісом з лісовими мешканцями Білочкою, Їжачихою, Мишкою і Лисичкою Дітям пропонуються цікаві навчальні завдання, які допоможуть засвоїти навчальний матеріал.
Мета курсу: ознайомити дітей із десятком як одиницею лічби; з круглими числами першої сотні; навчити лічити десятками в межах 100; навчити дітей порівнювати розрядні числа — десятки; додавати та віднімати розрядні числа — десятки; ознайомити дітей із назвами й утворенням чисел від 11 до 20; сформувати в учнів вміння лічити від 11 до 20, записувати числа від 11 до 20, порівнювати числа в межах 100; розрізняти парні і непарні числа другого десятка.
Очікувані результати:
Здобувач освіти:
v відтворює послідовність чисел;
v читає і записує числа;
v порівнює числа різними способами;
v виконує додавання та віднімання на основі нумерації чисел;
v володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10;
v знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане;
v читає і записує математичні вирази;
v обчислює значення виразів на 1 – 2 дії;
v встановлює відношення рівності й нерівності між числами;
v розпізнає геометричні фігури за істотними ознаками;
v оцінює з допомогою вчителя правильність розв’язання задачі;
v виконує елементарні дослідження математичних закономірностей з допомогою вчителя;
v вносить дані до схем;
v користується даними під час розв’язування практично зорієнтованих задач і в практичних ситуаціях.
Даний курс може бути використаний учителем як при дистанційному, так і при очному навчанні. Курс може бути корисним батькам, діти яких навчаються на сімейній формі навчання.

"Частини мови. Прикметник" ( Денисюк Олена Олександрівна, ХЛ №38)
Анотація дистанційного курсу
Дистанційний курс «Частини мови. Прикметник» призначений для учнів 2 класів. Курс спрямований на реалізацію Державного стандарту початкової освіти та відповідає Типовій освітній програмі, розробленої під керівництвом Савченко О.Я., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272.
Курс «Частини мови. Прикметник» складається з 7 занять.
№ |
Тема |
1. |
Слова — назви ознак предметів (прикметники). |
2. |
Навчаюся визначати слова — назви ознак предметів. |
3. |
Навчаюся добирати прикметники. Складання речень. |
4. |
Навчаюся утворювати сполучення слів із прикметниками. Доповнення вірша. |
5. |
Навчаюся вживати прикметники в мовленні. Складання речень за запитаннями. |
6. |
Антоніми. Добираю пари антонімів до прикметників. |
7. |
Узагальнюючий урок з теми. |
Мета: ознайомити дітей зі словами, що називають ознаки предметів і відповідають на питання який? яка? яке?
Формувати вміння ставити питання до поданих слів, вчити описувати предмети; розширювати лексичний запас учнів словами, що називають ознаки предметів; розвивати увагу, спостережливість, образне, творче мислення, уміння описувати предмети, творчі здібності, навички каліграфічного письма, культуру мовлення, вміння давати правильні відповіді на поставлені запитання.
Удосконалювати та поширювати знання учнів про прикметник як частину мови; розпізнавати в тексті і самостійно добирати прикметники, ставити до них питання ; навчати утворювати словосполучення слів із прикметниками.
Поширювати і активізувати словниковий запас. Розвивати мовні здібності: уміння класифікувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, систематизувати; робити висновки; розвивати спостережливість за мовними явищами.
Виховувати любов до рідного краю; почуття поваги та любові до рідної української мови; бажання вчитися; старанність у роботі, уміння співпрацювати в группах.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: – виховання в учнів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до української мови, формування пізнавального інтересу до рідного слова, прагнення вдосконалювати своє мовлення; – розвиток зв’язного мовлення, уяви, пізнавальних здібностей, логічного, критичного та образного мислення школярів; – формування повноцінної навички письма; – залучення молодших школярів до практичного застосування умінь з різних видів мовленнєвої д іяльності в навчальних і життєвих ситуаціях. Курс складено на основі Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87) і Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О.Я. 3 – 4 клас з предмету Українська мова (наказ МОН від 12.08.2022 №743-22) та охоплює матеріали розділу «Частини мови. Прикметник».
Інноваційність цього курсу полягає у використанні сучасних комп`ютерних технологій під час вивчення тем даного курсу. Всі завдання спрямовані на врахування вікових особливостей здобувачів освіти. Курс розроблений для учнів 2 класу та складається із 7 уроків. До уроків розроблені завдання, ігри, глосарій, теоретичний матеріал, інтерактивні вправи, фізкультхвилинки.
Очікувані результати:
Здобувач освіти:
· Учні вмітимуть знаходити прикметники в реченні.
· Учні знають морфологічні ознаки прикметник.
· Синтаксичну роль прикметника.
· Знаходять прикметники в реченні.
· Розумітимуть роль прикметників у тексті та в мовленні
· Правильно утворюють порівняння якісних прикметників.
· Формуватимуть уміння правильно поводитися, коли помиляємося ми або наші друзі.
Даний курс може бути використаний учителем як при дистанційному, так і при очному навчанні. Курс може бути корисним батькам, діти яких навчаються на сімейній формі навчання.

«Мандрівка Харківщиною» , 4 клас (Маренич Світлана Іванівна, ХЛ № 126)
Дистанційний курс "Мандрівка Харківщиною" поєднує в своєму змісті відповідно до Державного стандарту початкової освіти формування в учнів ключових, загальнопредметних і предметних компетентностей здійснюючі за такими освітніми галузями:
1. Мовно-літературна освітня галузь.
2. Математична освітня галузь.
3. Природнича освітня галузь.
4. Технологічна освітня галузь.
5. Інформатична освітня галузь.
6. Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь.
7. Громадянська та історична освітня галузь.
8. Мистецька освітня галузь.
9. Фізкультурна освітня галузь.
До курсу входять розробки інтегрованих уроків, відповідні до Державного стандарту
початкової освіти (2018) та типової
освітньої програми для 3-4класів, автор Савченко О. Я. (наказ МОН від
08.10.2019 №1273 та наказ МОН України від 12.08.2022 № 743-22), наказу № 734 від 29
червня 2021 року "Про проведення експерименту за темою «Створення й упровадження моделі національного освітнього
технопарку з підвищення якості дошкільної та загальної середньої освіти за
участі закладів освіти, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект
України» на червень 2021 - грудень 2030 роки" а також додаткові
презентації, інтерактивні завдання.
Завданням курсу є методична допомога учневі у опрацюванні різноманітного за характером і значного за обсягами краєзнавчого матеріалу в умовах обмеженого навчального часу. Дистанційний курс містить поурочні плани з рекомендаціями щодо організації освітнього процесу учнів з використанням інтерактивних технологій.
ПРОГРАМА КУРСУ
Курс «МАНДРІВКА ХАРКІВЩИНОЮ» розрахований на 6 годин:
Ø Урок « Я пізнаю світ»
Тема: Знайомство з Харківською областю.
Ø Урок « Я пізнаю світ»
Тема: Рельєф Харківської області.
Ø Урок « Я пізнаю світ»
Тема: Туристичний маршрут Харківською областю.
Ø Інтегрований урок з української мови , « Я пізнаю світ».
Тема: Правопис власних назв іменників в розмові про рідний Харків.
Ø Інтегрований урок з позакласного читання, мистецтва.
Тема: Культурна спадщина Харківщини.
Ø Урок математики
Тема: Робота з іменованими числами, мандруючи Харковом.
Очікувані результати: здобувач освіти знаходить і показує на картах географічні об’єкти відповідно до освітнього завдання, називає природні ресурси, краєзнавчі місця рідного краю і пояснює їх значення для населення; розпізнає їх за характеристиками або світлинами; встановлює взаємозв'язки між об'єктами природи та діяльністю людини; усвідомлює цінність довкілля; приймає рішення щодо безпечного поводження у суспільних місцях; розуміє, аналізує, узагальнює інформацію краєзнавчого змісту; планує, організовує та оцінює власну діяльність; класифікує, порівнює та узагальнює об’єкти досліджень; презентує результати власної діяльності, намагається оцінити їх; виявляє допитливість, потребу в оволодінні новими знаннями та уміннями.

«Секрети переносу слів з рядка в рядок», 2 клас (Мацко Тетяна Олексіївна , ХПШ № 171)
Навчальний курс «Секрети переносу слів з рядка в рядок» розрахований на учнів 1-2 року навчання початкової школи.
Ідея створення курсу полягає на тому, що правила переносу слів з рядка в рядок в початковій школі вивчаються поступово, відповідно до навчального матеріалу. Але вже наприкінці першого класу дитина мусить переносити слова різної складності. В цей час вона вже має базові фонетичні поняття. Отже вважаю за доцільне опанування одразу усіх правил переносу слів з рядка в рядок.
Краще одразу навчитися правильно, ніж роками виправляти помилки.
Курс складається з 7 уроків, на яких учні здобувають секрети переносу слів. Уроки складаються з авторських відео – секретів, власне правил переносу слів, по одному на урок. Декількох інтерактивних завдань, що підводять до вивчення нового матеріалу, або сприяють його закріпленню. Кожен урок містить завдання із звуковим супроводом, що вимагає письма у зошиті, призначене для відпрацювання матеріалу.
В перелік входять такі завдання: знаходження відповідностей, розумний вибір, анаграма, пошук слів, розгадування кросвордів, допасування пари, розбиття на множини, зоровий диктант, завдання з
самоперевірки (зорові і слухові). В курсі також містяться матеріали, що реалізують міжпредметні
зв’язки, та розширюють кругозір дитини. Дистанційний формат дозволяє учням навчатися в зручний час. Відео уроків доступні на You Tub, що забезпечує легкий доступ до навчального матеріалу. Інтерактивні завдання містяться на платформі Learning Apps.org . Курс охоплює всі правила переносу слів в українській мові, що робить його повним і вичерпним.
Виконуючи завдання дитина не тільки навчиться правил переносу слів, а й розвиватиме логічне мислення, самоконтроль, навчатиметься самоперевірці. А за старанну працю отримає інтерактивні наліпки.
І ніяких оцінок, тільки прагнення опанувати секрети.
На сторінці «Загальна інформація» міститься також посилання на iнтерактивний PDF-зошит із матеріалами курсу та додатками для роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби, і повне відео з правилами переносу.